Świat gier wideo jest większy i bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek. Cały światowy przemysł filmowy i muzyczny nie osiąga całkowitych przychodów z gier. Ponadto wraz z pojawieniem się gier mobilnych coraz więcej osób o różnych profilach społeczno-ekonomicznych i demograficznych dołącza do gier – które już możemy nazwać zjawiskiem globalnym.

Ale jak doszło do tego zjawiska i jakie są powody, dla których gry rywalizacyjne są dziś traktowane jako sport? Oto kilka odpowiedzi.

Gry jako kategoria sportowa

Większość młodych ludzi przynajmniej przez chwilę doświadczyła grania. Jednak dla niektórych hobby przerodziło się w życiowe powołanie. Dlaczego gry są takim fenomenem i jak się tak szybko rozprzestrzeniają? Jak dziś wygląda światowa scena gier i dlaczego tak wielu ludzi interesuje się grami?

W ciągu ostatnich kilku dekad rozkwit informacji, komunikacji i biznesu w życiu – umożliwił rozwój nowych, niewyobrażalnych podsystemów społecznych i społeczności. Jedną z pierwszych społeczności były Spacewar i SpaceInvaders – które przyciągnęły ponad 10 000 uczestników w całych Stanach Zjednoczonych, a następnie zyskały popularność na całym świecie. Oczywiście jest to społeczność, która zaczęła uprawiać tzw. E-sport.

Dobrobyt eSportu

Prawdziwy rozkwit sportu rozpoczął się w latach 90. XX wieku, po zniesieniu wszelkich ograniczeń w korzystaniu z Internetu w celach komercyjnych. To był czas rozwoju pierwszych organizacji profesjonalnych e-turniejów sportowych w Starcraft, Quake i Warcraft.

Nowa forma przygody i doświadczenia, jaką zapewnia gra, zjednoczyła graczy, uczestników i obserwujących, co doprowadziło do powstania pierwszych poważnych puli nagród. Gdzieś około 2000 roku pula nagród dla turnieju zorganizowanego przez CPL wynosiła 15 000 $.

Zwiększenie puli nagród

Gwałtowny wzrost puli nagród, który nastąpił później, przyciągał coraz więcej nowych graczy – umożliwiając rywalizację między najlepszymi a najlepszymi. Z drugiej strony do wydawców gier w ekosystemie gier dołączyli pierwsi poważni sponsorzy i reklamodawcy.

Od tego czasu cała branża gier odnotowała niewyobrażalny trend wzrostowy i ciągły wzrost. Świadczy o tym skala turniejów, która począwszy od dziesięciu turniejów w 2000 roku, dziś sięga setek turniejów rocznie.

1.Liczba graczy i fundusze na nagrody

Liczba graczy na świecie przekracza zawrotną liczbę 2,7 miliarda, podczas gdy liczba widzów aktywnie śledzących sport przekracza pół miliarda, a pula nagród najbardziej elitarnych turniejów sportowych przekracza 30 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 200 tysięcy. % w ciągu 20 lat.

2.Tworzenie nowych lig i celebrytów w branży gier

Dziś na całym świecie organizowane są międzynarodowe turnieje eSportowe. Licealne ligi eSportowe zrównują się z innymi ligami sportowymi, a najlepsi uczniowie gier hazardowych otrzymują stypendia.

Według CNBC, Live-stream – oceny eSports przewyższają nawet główne wydarzenia sportowe, takie jak American Superbowl. Nawet celebryci z różnych branż (muzycznej, sportowej i filmowej) są zainteresowani osobistymi inwestycjami w rozwój eSportu. Wiele celebrytów, w tym Drake, Steve Young, Michael Jordan, The Weeknd i inni – są bardzo zaangażowani w tę branżę.

3.Rozwijanie ducha rywalizacji

Jak w każdym innym sporcie, eSport rozwija to, co nazywamy duchem rywalizacji. To nie tylko motywuje nas do większej praktyki i wkładania niezwykłego wysiłku, ale także uczy innych cnót, takich jak fair play.

Rozwój tych funkcji jest również charakterystyczny dla innych sportów – nie dziwi więc fakt, że zawodnicy w e-sporcie spędzają godziny na ćwiczeniach lub przyjmowaniu wskazówek i uczeniu się korzystania z ulepszonych funkcji czy boosterów. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat na tej stronie lub na wyspecjalizowanych platformach i kanałach eSportów i gier. Tam możesz ożywić ducha rywalizacji i uczyć się od najlepszych.

4.eSport wpływa na rozwój dalszych trendów

Dzisiaj eSport zyskał popularność. Jednak nie wszędzie osiągnął poziom rozwoju, jak w krajach najbardziej rozwiniętych – i jest motorem światowych trendów w grach. Głównymi przyczynami niedorozwoju sportów regionalnych jest niewystarczające zaangażowanie kluczowych europejskich organizacji w regionalne zawody sportowe, brak zasobów ludzkich do realizacji projektów hazardowych, takich jak ligi krajowe – i, co najważniejsze, finanse.

Jednak takie wyzwania w coraz większym stopniu odchodzą w przeszłość. W Europie w dużej mierze rozpoczął się rozwój licznych kampusów gier i aren sportowych. Sukces tego programu możemy zobaczyć w obecności krajowych i regionalnych zawodników w najlepszych drużynach sportowych świata. Są jednak także ambasadorami i promotorami krajów, z których pochodzą.

5.Konkursy wpływają na tworzenie się społeczności graczy

Najważniejsze czynniki napędzające rywalizacje i turnieje eSport starają się przyciągnąć graczy, amatorów lub profesjonalistów do tej nowej społeczności. Mają na celu popularyzację gier wideo i rozwijanie ducha rywalizacji – jednocześnie pozycjonując się w istniejącej strukturze szybko rozwijającej się branży gier. Trend popularności gier bez względu na konsolę czy platformę, na której się je gra, jest wciąż stosunkowo stabilny.

Dlatego większość graczy, podobnie jak międzynarodowa scena eSportowa, opiera się na gatunkach takich jak MOBA i FPS zdominowanych przez znane gry, takie jak League of Legends, DOTA2, CS: GO, Fortnite i gry COD.

Leave a Reply