Konkurencyjne gry to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie, a wielu programistów desperacko stara się przebić do rywalizacji. Jednak w sektorze e-sportu istnieje ugruntowana Wielka Trójka, a zmierzenie się z League of Legends, CS:GO i Dota 2 będzie wymagało naprawdę specjalnego tytułu. Oto wiodący pretendenci do wejścia do wielkich lig w następnym 12 miesięcy.

Fortnite

Epic Games desperacko stara się powtórzyć sukces Wielkiej Trójki w dziedzinie gier konkurencyjnych, aby zapewnić długowieczność swojego flagowego tytułu. Fortnite okazał się niezwykle popularny po tym, jak został uruchomiony w 2017 roku i szybko zgromadził 250 milionów graczy, a Epic Games zarobił w zeszłym roku 3 miliardy dolarów zysku. Jednak pojawili się konkurenci tacy jak Apex Legends, więc postanowiono podjąć drastyczne działania w celu ochrony przyszłego zdrowia gry.

W tym roku Epic Games wpompowało 100 milionów dolarów do puli nagród w szeregu turniejów Fortnite. To pomogło mu odstraszyć konkurencję i utrzymać status najlepszego psa na kwitnącej arenie battle royale. Ponad 40 milionów ludzi wzięło udział w kwalifikacjach do 30-milionowego turnieju Fortnite World Cup, którego kulminacją było tego lata w Nowym Jorku. Bugha, 16-latek z Pensylwanii, odszedł z główną nagrodą w wysokości 3 milionów dolarów, a historia trafiła na pierwsze strony gazet na całym świecie.

Fortnite stał się już trzecim najbardziej lukratywnym e-sportem wszechczasów pod względem nagród pieniężnych, przeskakiwania LoL-a i zbliżania się do CS:GO. Epic Games nie ogłosiło jeszcze swoich planów na 2020 rok, ale można by się spodziewać, że podobną kwotę przekieruje na scenę pro.

Obserwacja

Konkurencyjna scena Overwatch poczyniła ogromne postępy w ciągu ostatnich kilku lat i jest obecnie jednym z najważniejszych e-sportów na świecie. Blizzard uruchomił wieloosobową strzelankę FPS, która zyskała ogromne uznanie krytyków w 2016 roku i pojawiła się rodząca się scena konkurencyjna, ale naprawdę nabrała rozpędu dopiero wraz z uruchomieniem Overwatch League w 2018 roku.

Impreza przyniosła nagrody pieniężne w wysokości 3,5 miliona dolarów i była niezwykle profesjonalna i dobrze zorganizowana. ABC, Disney XD i ESPN transmitowały akcję na żywo, a Intel i HP zarejestrowały się jako znani sponsorzy. W inauguracyjnym Wielkim Finale London Spitfire pokonał Philadelphia Fusion przed krzyczącym tłumem w Barclays Center w Nowym Jorku.

Nagroda pieniężna wzrosła w tym roku do 5 milionów dolarów po tym, jak Toyota dołączyła do listy sponsorów, a liczba zespołów na całym świecie wzrosła. Wchodzimy teraz w sezon pozasezonowy, a wielki finał odbędzie się pod koniec września w Wells Fargo Center w Filadelfii. Będzie to ogromne wydarzenie dla widzów na całym świecie, a wielu fanów będzie miało wpływ na wynik: jak widać tutaj, Overwatch jest jedną z najpopularniejszych gier wśród obstawiających e-sporty.

Arena Odwagi

Chiński konglomerat Tencent odniósł ogromny sukces w świecie e-sportu, odkąd kilka lat temu podjął sprytną decyzję o zakupie producenta League of Legends, Riot Games. Poprosił zespół Riot o wydanie mobilnej wersji LoL, ale programiści odmówili, twierdząc, że niemożliwe będzie odtworzenie złożonej rozgrywki na smartfonie. Tencent postanowił zamiast tego stworzyć Arena of Valor i odniósł ogromny sukces.

Został wprowadzony na Tajwan w 2016 roku, a następnie zaczął być adaptowany na inne rynki. W zeszłym roku scena rywalizacji osiągnęła szczyt, a profesjonalni gracze wygrali łącznie 11,4 miliona dolarów w zaledwie 43 turniejach. Honor of Kings World Champion Cup 2019 to jedno z najbardziej lukratywnych wydarzeń roku, z pulą nagród w wysokości 2,2 miliona dolarów, a scena może wzrosnąć w nadchodzących latach. Gry mobilne będą stawały się coraz ważniejsze, a Arena of Valor wygląda na dobrze przygotowaną do rozwoju.

Rainbow Six Siege

Ta taktyczna strzelanka jest również w ogniu w świecie e-sportu, a tegoroczny Six Invitational przyniósł rekordową pulę nagród w wysokości 2 milionów dolarów. Krytycy uwielbiali wciągającą akcję i wymagającą dużego skupienia strategicznego, podczas gdy gracze podbijali to. Został wydany w grudniu 2015 roku, a do lutego 2019 przekroczył 45 milionów zarejestrowanych graczy. Aktualizacje popremierowe zachowały świeżość i dynamikę, jednocześnie znacznie poprawiając rozgrywkę.

Ubisoft połączył siły z ESL, aby przekształcić Rainbow Six Siege w e-sport i od kilku lat cieszy się dużym powodzeniem. Pieniądze z nagród Six Invitational wyniosły w zeszłym roku zaledwie 500 000 dolarów, a w 2019 wzrosły czterokrotnie dzięki zwiększonemu zainteresowaniu widzów i większym umowom dotyczącym praw medialnych.

Wiodące franczyzy e-sportowe, takie jak G2 Esports, Team Liquid, Natus Vincere, Team Vitality, FaZe Clan, Fnatic, Ninjas in Pyjamas i Evil Geniuses mają listy RS6, a supergwiazdy, takie jak Pengu i Fabian, już się pojawiły, więc ta gra również wygląda na dojrzałą. wzrost w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Liczba widzów e-sportowych na całym świecie ma wzrosnąć z 454 milionów w 2019 r. do 645 milionów w 2022 r. i istnieją wszelkie powody, by sądzić, że RS6 może uchwycić zdrową część rozwijającego się sektora.

Leave a Reply