Trwający proces Epic Games v Apple doprowadził do upublicznienia szeregu dokumentów wewnętrznych. Wśród nich są fragmenty o nigdy nieukończonym crossoverze Metroid, rozstrzygający dowód na to, że Fortnite całkowicie finansuje inne przedsięwzięcia Epic, oraz drobny szczegół dotyczący e-sportu Fortnite, który osiąga spore wyniki.

Wśród dramatu Apple’a Epic Games, nastolatków krzyczących „darmowy Fortnite” i wydających ponad 1 miliard dolarów na zabezpieczenie ekskluzywnych produktów, na jaw wyszła kluczowa bryłka informacji o „przeszacowanej możliwości e-sportowej” firmy Epic.

Niektóre niedawne dokumenty sugerują, że mógł to nie być sukces, jakiego oczekiwała firma Epic. Wielki nacisk firmy Epic, aby uczynić Fortnite konkurencyjną grą, był drogi. Przez kilka lat rozdawali nagrody pieniężne, jakby nadchodziła hiperinflacja. Tylko w 2019 r. podobno rozdali młodym graczom nadwyżkę 70 milionów dolarów w nagrodach pieniężnych.

Wydaje się jednak, że mogło to nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Chociaż wygląda na to, że e-sport nie był tak wielkim sukcesem, jak liczył Epic, trudno jest oddzielić go od innych wypełnień. Ekstremalne zyski Fortnite mogły nie mieć takiego samego wzrostu z e-sportu, ale jest przyzwoity przypadek, aby powiedzieć, że e-sport Fortnite mógł zrobić więcej dla gry, niż sugerują te statystyki.

Jak Fortnite Esports osiągnęło gorsze wyniki

Dokumenty przesłane w ramach toczącej się batalii prawnej między Epic i Apple rzucają nieco światła na wydajność Fortnite. Chociaż pokazało, że Fortnite zarobił ponad 9 miliardów dolarów na Epic, nawet we wczesnych latach, brakowało im dochodów z e-sportu. Epic przewidział, że e-sport Fortnite pomoże grze osiągnąć cel 4,59 miliarda zysku. Zamiast tego gra zarobiła 4,2 miliarda dolarów. Nie jest to rozczarowanie, ale Epic wyraźnie obwinił e-sporty Fortnite na gorsze wyniki. Ponieważ Fortnite jest stosunkowo młodym e-sportem, może się zdarzyć, że Epic przecenił, ile może wygenerować konkurencyjny Fortnite.

Te liczby nadałyby cięciom większego kontekstu. Od 2019 roku Epic zmniejszył pule nagród Fortnite. Chociaż kilka razy przewrócił się na kawałki, wydarzenia są mniejsze. Wyeliminowali oddzielne turnieje dla różnych urządzeń i zmniejszyli liczbę turniejów na głównym poziomie. Należy się również spodziewać dalszych obniżek zarobków w e-sporcie, ponieważ Covid-19 wpłynął na wszystkie e-sporty na żywo.

Chociaż słaba wydajność e-sportu w Fortnite wygląda źle, może nie być rozczarowaniem, o którym mówią nagłówki.

Dobry i zły

Słabe wyniki w e-sporcie Fortnite nie wyglądają świetnie. Potem są cięcia, których dokonali od tego czasu. Również ogólny spadek koniunktury w e-sporcie od początku Covid-19 (lata po tych liczbach). Podsumowując, konkurencyjny Fortnite nie wygląda teraz najzdrowiej. Jednak sprawa kryje się w znacznie więcej niż zwykłym przeszacowaniu lub niedoszacowaniu przychodów.

Epic jest firmą prywatną, nie notowaną na giełdzie. Oznacza to, że nie mają udziałowców ani zainteresowanych stron, które również muszą ujawniać informacje finansowe. Takie dokumenty są dostępne tylko z powodu sprawy sądowej. To rzadki przebłysk w środku. Jednak w naturalny sposób ogranicza to, ile pobieramy z jednego dokumentu wewnętrznego.

Fortnite ma niesamowite poziomy przychodów od czasu premiery. Efekt e-sportu w Fortnite może być trudny do oddzielenia od tego jako całości. Fortnite opiera się na swojej popularności i regularnych aktualizacjach, aby nadal generować te pieniądze. Zwykli gracze biorą udział w większej liczbie wydarzeń, kupują więcej dolarów i utrzymują grę w nagłówkach. Dzięki temu gracze wracają. Fortnite może zarobić takie przychody, ponieważ nadal jest aktualny. Nawet w przypadku rywali, takich jak Warzone, Fortnite nadal jest jedną z najbardziej dochodowych trwających gier. E-sport może mieć kluczowe znaczenie dla utrzymania tego statusu, a wraz z nim całego dochodu Fortnite.

Esporty utrzymują Fortnite istotne pomimo wydajności

Ludzie dyskutujący i pytający, czy Fortnite umiera, są powszechne. Ludzie uwielbiają spekulować na temat stanu gry. Prawdą jest również, że Fortnite ma wiele spadków. Musisz tylko śledzić, kiedy oferują kosmetyki za sprowadzenie nieudanego przyjaciela z powrotem, aby to zobaczyć. Jednak wydarzenia takie jak Fortnite World Cup i rozpoczęcie Black Hole w rozdziale 2 nadal zapewniają najwyższą frekwencję w grze. Więcej graczy oznacza większe przychody.

Większość gier ma problemy z utrzymaniem tej wielkości bazy graczy i popularności tak długo, jak Fortnite. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy jest tak wielu naśladowców i konkurentów. To, co sprawia, że ​​Fortnite tak dużo zarabia, to pozornie stały status popularnej, żywej gry. Ważną częścią tego jest e-sport. Wielkie wydarzenia e-sportowe przyciągają obserwatorów streamów, obstawiających zakłady Fortnite i więcej osób grających.

Puchar Świata Fortnite uczynił ze swoich zwycięzców natychmiastowych celebrytów, zwłaszcza Bugha. Ten rodzaj uwagi sprawił, że Fortnite znalazło się na pierwszych stronach gazet w wielu miejscach jako ogólnoświatowy turniej. Dzięki temu gra pojawiła się na wszelkiego rodzaju tradycyjnych mediach. Wszystko to sprawia, że ​​Fortnite jest aktualny. Esports sprawia, że ​​streamerzy grają w Fortnite i rywalizują. Umieszcza Fortnite w nagłówkach bez żadnej nowej zawartości. Wszystko to pomaga generować dochód.

Szczególnie żywa scena e-sportowa to coś, co Fortnite naprawdę ma nad Warzone. Istnieją turnieje Warzone, ale główna linia Call of Duty sprawia, że ​​gracze są zbyt zajęci dla Warzone. Główną zaletą Fortnite są regularne wydarzenia konkurencyjne Fortnite, w których każdy może wziąć udział. Podczas gdy Epic może pomyśleć, że e-sporty Fortnite wypadły gorzej. Jego wkład w ogólną popularność i pozycję Fortnite w świecie czasu jest trudny do zmierzenia.

Minusy – Fortnite Esports wciąż osiąga gorsze wyniki

Drugą stroną tego wszystkiego są rzeczy, których e-sportowi Fortnite nie udało się zrobić. Nawet przed zakazami podróży i blokadami Fortnite nie opracowało regularnych wydarzeń osobistych. Nie pasuje również do zespołów i organizacji, a firma Epic miała niewiele okazji, aby zachęcić ludzi do udziału w wydarzeniach osobistych. Jest to główne źródło przychodów dla innych turniejów i organizacji e-sportowych. Fortnite tego nie robi, co może być częściowo powodem mniejszych bezpośrednich przychodów z e-sportu.

Chociaż to prawda, jego wkład w utrzymanie przepływu V-dolców jest trudny do przeliczenia na kwotę w dolarach. E-sport Fortnite utrzymuje grę na szczycie Twitcha, a popularność utrzymuje się w stałym tempie. Chociaż Epic może być rozczarowany bezpośrednimi dochodami, nigdzie się nie wybiera. Te nowe wydarzenia rzucają trochę światła na to, jak Epic postrzega rozwój Fortnite, ale prawdopodobnie nie jest to powód do niepokoju. E-sporty Fortnite osiągają gorsze wyniki w bezpośrednich przychodach, nie oznacza to, że nie mają dużego pozytywnego wpływu na grę.

Leave a Reply