Streamerzy, zwłaszcza w branży gier, należą do najbardziej ugruntowanych karier, do których aspiruje millenial. Oprócz osiągnięcia statusu celebryty i reputacji, suma, którą zarabiają niektórzy streamerzy, może być motywacją do podekscytowania każdego.

Jeśli nadal zastanawiasz się, ile zarabiają streamerzy, oto nasze zestawienie różnych źródeł przychodów streamujących.

Jak zarabiają streamerzy?

Istnieją dwa główne rodzaje streamerów przychodów z rozrywki mas.

  • Pierwszy to przychody generowane bezpośrednio na platformie streamingowej, poprzez bezpośrednie subskrypcje lub darowizny.
  • Drugi rodzaj to przychody generowane ze źródeł zewnętrznych, takich jak: partnerstwa, sponsoring, nagrody i darowizny zewnętrzne.
  • Przyjrzyjmy się ilości i potencjalnym strumieniom przychodów w każdej kategorii.

Przychody z Twitcha

Twitch jest uważany za dziadka platform streamingowych e-sportu, dzięki swojej ogromnej bazie użytkowników i popularności. Podczas gdy sporadyczne kontrowersje dotyczące Twitcha dotyczące jego zasad i dramatów streamerów mogą zniechęcać nowych użytkowników. Twitch wciąż jest bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o zapewnianie łatwego wsparcia/użyteczności zarówno streamerom, jak i widzom.

Rozpoczęcie jako pierwszy streamer to w większości bułka z masłem. Jednak w przeciwieństwie do YouTube, gdzie kanały zarabiają dzięki oglądalności, główny model przychodów Twitcha pochodzi z subskrypcji. Widzowie mogą pokazać swoje wsparcie streamerom, kupując miesięczną subskrypcję o wartości 5 USD, która zapewnia streamerowi stały przepływ dochodów.

Większość aspirujących streamerów może spodziewać się podziału przychodów z subskrypcji w stosunku 50/50 przy pierwszym uruchomieniu. Wraz ze wzrostem liczby subskrypcji streamerzy mogą negocjować bardziej lukratywny podział do 70/30 i 80/20 w rzadkich przypadkach. Co więcej, Twitch wdrożył ostatnio bardziej zlokalizowaną politykę cen i podziału przychodów, co może skutkować bardziej zróżnicowanymi podziałami dla streamerów w zależności od lokalizacji.

Koszty subskrypcji mogą się również różnić w zależności od poziomu i statusu, od 5 $ za subskrypcję poziomu 1 do 25 USD za subskrypcję poziomu 3. Podział przychodów na każdym poziomie można renegocjować w miarę rozwoju kanału.Pamiętaj, że musisz zarejestrować się jako Towarzysz, zanim zaczniesz zarabiać na subskrypcjach i Bitsach Twitch. Twitch Bits to kolejna forma przychodów, zasadniczo waluta platformy, którą widzowie mogą kupować i wysyłać do swoich ulubionych streamerów.

Zostań partnerem Twitcha

Cóż, nienawidzimy rozbijać go na świeże streamery, ponieważ wypłata w wysokości kilku tysięcy jest niemożliwa, nie mówiąc już o jednym kawałku miesięcznie. Jak w większości karier, chodzi o ciężką pracę i poświęcenie, więc przygotuj się na włożenie trochę smaru do łokci.

Towarzysze Twitcha muszą spełnić kilka wymagań, zanim zakwalifikują się do programu. Musisz mieć łącznie co najmniej 500 minut transmisji i średnio trzech widzów jednocześnie w ciągu ostatnich 30 dni od rozpoczęcia. Miej co najmniej siedem dni transmisji w ciągu ostatnich 30 dni i ponad 50 obserwujących.

Nie pozwól, aby te wymagania zniechęciły Cię do rozpoczęcia kariery w streamingu, ponieważ prawdziwym powodem do niepokoju powinien być sposób, w jaki musisz ustawić osobowość dla swoich odbiorców. W rzeczywistości większość streamerów uzyskuje status Towarzysza Twitcha w ciągu zaledwie dwóch miesięcy!

Wreszcie szczyt kariery w streamingu na Twitchu: zostanie partnerem Twitcha. Partnerzy Twitcha mogą uważać się za ambasadorów Twitcha i często akceptować sponsoring od różnych stron trzecich. Na tym poziomie streamerzy mają pełny wpływ na swój kanał, gdzie również mogą umieszczać reklamy w swoim strumieniu.

Zostań partnerem Twitcha

Miesiące, a nawet lata z biegiem czasu, stajesz się całkiem dobry w całych oszustwach związanych z transmisją strumieniową na Twitchu. Czas rozważyć uaktualnienie do programu partnerskiego Twitcha.

Jasne, ma większe wymagania, takie jak minimum 25 godzin transmisji i minimum 12 unikalnych dni transmisji w ciągu ostatnich 30 dni. Musisz także mieć jednoczesną średnią 75 widzów w ciągu ostatniego miesiąca. Po ich sprawdzeniu możesz ubiegać się o zostanie partnerem Twitcha.

Niestety, te kryteria są jedynie minimalnymi wymaganiami, które musisz zastosować, więc nadal zależy to od oceny Twitcha, czy jesteś na pokładzie.

Rodzaje przychodów zewnętrznych

Poza przychodami związanymi z Twitchem, transmisje strumieniowe są również dostępne z zewnątrz, jeśli chcą skorzystać z tego strumienia przychodów. Zarówno Paypal, jak i Patreon są powszechną formą przychodów. Ten ostatni z nich jest bardziej widoczny wśród twórców treści na Youtube, ale streamerzy Twitcha również z niego korzystają. Darczyńcy mogą bezpośrednio wysyłać pieniądze na konto konkretnego streamera, z którego Twitch nie bierze żadnej części kwoty. Z drugiej strony jest to pojedynczy przychód, ale pozwala darczyńcy na wysłanie spersonalizowanej wiadomości do streamera.

Partnerstwa z markami i lokowanie produktów reklamowych to chleb powszedni każdego początkującego streamera. Chociaż liczba subskrypcji jest ważna, aby przejść przez drzwi, prawdziwy zysk pojawia się, gdy puka wielki biznes. Wszystko, od stylu życia, odżywiania, mody i technologii, może być postrzegane jako potencjalny partner, ponieważ firmy zdały sobie sprawę, że konsument przyszłości jest pod silnym wpływem streamera, którego zastępczo śledzą.

Obstawianie streamerów to kolejny rodzaj przychodów, który ostatnio nabiera rozpędu. Znani profesjonalni gracze i byli sportowcy e-sportowi podpisują umowy partnerskie z serwisami bukmacherskimi, aby obstawiać wyniki w grze podczas przesyłania strumieniowego gier. Mnóstwo streamerów można zobaczyć na dedykowanych stronach, które przyjmują tego rodzaju zakłady. W zamian streamerzy otrzymują część dochodów.

Leave a Reply